СТАТЬЯ |
03.01.02
|
Стандарты ISO серии 9000:94
Статья была опубликована на сайте www.adj.ru
Название стандарта |
Краткое описание |
ISO 9000-1:94 |
Стандарты в области административного управления качеством и обеспечения качества. Часть 1. Руководящие указания по выбору и применению. |
ISO 9000-2:93 |
Стандарты в области административного управления качеством и обеспечения качества. Часть 2. Руководящие указания по применению стандартов ISO 9001, ISO 9002 и 9003. |
ISO 9000-3:91 |
Стандарты в области административного управления качеством и обеспечения качества. Часть 3. Руководящие указания по применению стандарта ISO 9001 при разработке, поставке и обслуживании программного обеспечения. |
ISO 9000-4:93 |
Стандарты в области административного управления качеством и обеспечения качества. Часть 1. Руководство по управлению программой обеспечения общей надежности. |
ISO 9001:94 |
Системы качества. Модель для обеспечения качества при проектировании, разработке, производстве, монтаже и обслуживании. |
ISO 9002:94 |
Системы качества. Модель для обеспечения качества при производстве, монтаже и обслуживании. |
ISO 9003:94 |
Системы качества. Модель для обеспечения качества при контроле готовой продукции и заключительных испытаниях. |
ISO 9004-1:94 |
Административное управление качеством и элементы системы качества. Часть 2. Руководящие указания по услугам. |
ISO 9004-3:93 |
Административное управление качеством и элементы системы качества. Часть 3. Руководящие указания по обработанным материалам. |
ISO 9004-4:93 |
Административное управление качеством и элементы системы качества. Часть 4. Руководящие указания по улучшению качества. |
ISO 10011-1:90 |
Руководящие указания по проверке систем качества. Часть 1. Проверка. |
ISO 10011-2:91 |
Руководящие указания по проверке систем качества. Часть 2. |
|
Квалификационные критерии для инспекторов |
ISO 10011-3:91 |
Руководящие указания по проверке систем качества. Часть 3. Управление программами проверок. |
ISO 10012-1:92 |
Требования по обеспечению качества измерительного оборудования. Часть 1. Система метрологического подтверждения для измерительного оборудования. |
ISO 8402:94 |
Управление качеством и обеспечение качества - Словарь. |
ISO 10005:95 |
Административное управление качеством. Руководящие указания по программам качества. |
ISO 10007:95 |
Административное управление качеством. Руководящие указания по управлению конфигурацией. |
ISO 10013:95 |
Руководящие указания по разработке руководств по качеству. |
ISO/ТО 10006:1997 (Е) |
Менеджмент качества. Руководство качеством при управлении проектами. |
Номер стандарта |
Название стандарта |
Краткое описание |
ISO 9000:2000 |
Quality management systems - Fundamentals and vocabulary |
Establishes a starting point for understanding the standards and defines the fundamental terms and definitions used in the ISO 9000 family which you need to avoid misunderstandings in their use. |
ISO 9001:2000 |
Quality management systems - Requirements |
This is the requirement standard you use to assess your ability to meet customer and applicable regulatory requirements and thereby address customer satisfaction. It is now the only standard in the ISO 9000 family against which third-party certification can be carried. |
ISO 9004:2000 |
Quality management systems - Guidelines for performance improvements |
This guideline standard provides guidance for continual improvement of your quality management system to benefit all parties through sustained customer satisfaction. |
ISO 19011 |
Guidelines on Quality and/or Environmental Management Systems Auditing (currently under development) |
Provides you with guidelines for verifying the system's ability to achieve defined quality objectives. You can use this standard internally or for auditing your suppliers. |
ISO 10005:1995 |
Quality management - Guidelines for quality plans |
Provides guidelines to assist in the preparation, review, acceptance and revision of quality plans. |
ISO 10006:1997 |
Quality management - Guidelines to quality in project management |
Guidelines to help you ensure the quality of both the project processes and the project products. |
ISO 10007:1995 |
Quality management - Guidelines for configuration management |
Gives you guidelines to ensure that a complex product continues to function when components are changed individually. |
ISO/DIS 10012 |
Quality assurance requirements for measuring equipment - Part 1: Metrological confirmation system for measuring equipment |
Give you guidelines on the main features of a calibration system to ensure that measurements are made with the intended accuracy. |
ISO 10012-2:1997 |
Quality assurance for measuring equipment - Part 2: Guidelines for control of measurement of processes |
Provides supplementary guidance on the application of statistical process control when this is appropriate for achieving the objectives of Part 1 |
ISO 10013:1995 |
Guidelines for developing quality manuals |
Provides guidelines for the development, and maintenance of quality manuals, tailored to your specific needs. |
ISO/TR 10014:1998 |
Guidelines for managing the economics of quality |
Provides guidance on how to achieve economic benefits from the application of quality management. |
ISO 10015:1999 |
Quality management - Guidelines for training |
Provides guidance on the development, implementation, maintenance and improvement of strategies and systems for training that affects the quality of products |
ISO/TS 16949:1999 |
Quality systems - Automotive suppliers - Particular requirements for the application of ISO 9001:1994 |
Sector specific guidance to the application of ISO 9001 in the automotive industry. |
Все стандарты вы можете приобрести у представителей Госстандарта РФ или по
http://www.interstandard.gost.ru
Неофициальный русский перевод стандарта ISO 9001:2000, предназначенный для учебных
целей, вы можете посмотреть здесь.
Дополнительную информацию Вы можете получить в компании Interface Ltd.
Обсудить на форуме
Отправить ссылку на страницу по e-mail
Interface Ltd. Отправить E-Mail http://www.interface.ru |
|
Ваши
замечания и предложения отправляйте
автору По техническим вопросам обращайтесь к вебмастеру Документ опубликован: 03.01.02 |